Kluby řešily problematiku marketingu a fanoušků
Jak naplnit ligové stadiony? Jak zvýšit divácký komfort? Jak lépe pracovat s fanoušky? To byly hlavní otázky, které se řešily v rámci Workshopu Ligové fotbalové asociace. Historicky první událost podobného typu se uskutečnila 11. a 12. února v Praze Benicích. Klubům Gambrinus ligy i Fotbalové národní ligy předávali své know-how i zahraniční hosté z vyspělých evropských soutěží. Marketingový ředitel Anderlechtu Brusel Bert van der Auwera či Kristian Gotsch, CRM manažer Eredivisie představili programy a projekty, které slouží k lepší práci s fotbalovými příznivci.
„Konání prvního Workshopu Ligové fotbalové asociace je pro mě pozitivním impulsem směrem k budoucnosti. Hojná účast na této akci jasně poukazuje na to, že český, potažmo ligový fotbal se v této oblasti probouzí a najde se v něm dostatek lidí, kteří mají touhu posunout ho směrem kupředu, stačí je v těchto aktivitách v klubech pouze podporovat a nechat jim prostor k realizaci“ svěřil se předseda Ligové fotbalové asociace Dušan Svoboda.
Zvýšení návštěvnosti na českých ligových stadionech je v současnosti jedním z nejklíčovějších témat. „Profesionální fotbal v rozvinutých evropských zemích je dnes na vzestupu, a pokud chceme tento trend následovat, musíme začít tvrdě pracovat. Ve všech směrech. Není nutné vymýšlet nové nápady, není nutné přicházet s revolučními myšlenkami. A zdaleka to není pouze otázka peněz. Za daleko důležitější považuji možnost inspirovat se v zemích, které recept na atraktivní fotbalovou zábavu už našli. Proto jsem nesmírně rád, že naše pozvání přijali odborníci ze zemí, kde je fotbal společenskou událostí a zároveň to nejsou země, které považujeme, buď díky jejich fotbalové tradicí nebo ekonomické síle, za nedostižné.“ dodal šéf Gambrinus ligy.
Během dvoudenního programu vystoupili se svými projekty jak odborníci z oblasti marketingu, tak i některé samotné kluby. Právě předávání informací a vzájemná spolupráce byly hlavními důvody pro pořádání historicky prvního Workshopu Ligové fotbalové asociace.
„V našem prostředí byl workshop mezi kluby prvním krokem ke zlepšení práce s fanoušky. Předávání informací a společná diskuse je správnou věcí. I tady v Česku,“ prozradil Kristian Gotsch, CRM manažer Eredivisie – tedy řízení vztahu se „zákazníky“.
„Český ligový fotbal má za sebou velké úspěchy i na evropské scéně. Jsem rád, že se mohu podělit o věci, které jsme úspěšně praktikovali na našich fanoušcích v Bruselu,“ dodal marketingový ředitel Anderlechtu Brusel Bert van der Auwera.
Úterního i středečního programu se tak zúčastnili zástupci Sparty, Slavie, plzeňské Viktorie, ale i dalších klubů Gambrinus ligy a Fotbalové národní ligy. FC Vysočina na velice přínosném a poučném setkání reprezentoval marketingový manažer Miroslav Fuks.
Pavel Mazánek: Proti Prostějovu nastoupíme s vírou ve vlastní schopnosti
S větším klidem a se zvýšeným sebevědomím míří fotbalisté FC Vysočina k další velice důležité bitvě v rámci FORTUNA:NÁRODNÍ LIGY. V sobotu 27. dubna se od 10:30 hodin představí na trávníku o záchranu bojujícího Prostějova. Tým exjihlavského trenéra Radima Kučery k domácím utkáním nastupuje v azylu 1.HFK Olomouc. Celý článek
- U17: Domácí prohra se Zbrojovkou (22.04.2024)
- David Oulehla: Naše výhra byla naprosto zasloužená (21.04.2024)
- Vysočina se dočkala zasloužené a tolik potřebné výhry (21.04.2024)
- U19: Porážka se Zbrojovkou (21.04.2024)
- 2018:
- Seriál 1948-2018: Rozhovor s Robertem Birnbaumem
- Lístky na Spartu? Jistotu získáte se vstupenkami na Mladou Boleslav!
- HET liga i Fortuna národní liga pokračuje v projektu Víkend otců už tento týden
- 2015:
- U19: Remíza na Slavii
- 2013:
- Mladší dorostenci reprezentovali Česko na MS!
- Vysočina se Spartou počtvrté v sezóně remizovala!
- 2009:
- Využijte předprodeje na HFK Olomouc!
- Vysočina veze z Mostu bod, který může mrzet
- Karol Marko: „Chybělo jediné – proměnění vyložených šancí“
- Sestavu v Mostu žádný fanoušek netrefil
Vytisknout