Kluby řešily problematiku marketingu a fanoušků
Jak naplnit ligové stadiony? Jak zvýšit divácký komfort? Jak lépe pracovat s fanoušky? To byly hlavní otázky, které se řešily v rámci Workshopu Ligové fotbalové asociace. Historicky první událost podobného typu se uskutečnila 11. a 12. února v Praze Benicích. Klubům Gambrinus ligy i Fotbalové národní ligy předávali své know-how i zahraniční hosté z vyspělých evropských soutěží. Marketingový ředitel Anderlechtu Brusel Bert van der Auwera či Kristian Gotsch, CRM manažer Eredivisie představili programy a projekty, které slouží k lepší práci s fotbalovými příznivci.
„Konání prvního Workshopu Ligové fotbalové asociace je pro mě pozitivním impulsem směrem k budoucnosti. Hojná účast na této akci jasně poukazuje na to, že český, potažmo ligový fotbal se v této oblasti probouzí a najde se v něm dostatek lidí, kteří mají touhu posunout ho směrem kupředu, stačí je v těchto aktivitách v klubech pouze podporovat a nechat jim prostor k realizaci“ svěřil se předseda Ligové fotbalové asociace Dušan Svoboda.
Zvýšení návštěvnosti na českých ligových stadionech je v současnosti jedním z nejklíčovějších témat. „Profesionální fotbal v rozvinutých evropských zemích je dnes na vzestupu, a pokud chceme tento trend následovat, musíme začít tvrdě pracovat. Ve všech směrech. Není nutné vymýšlet nové nápady, není nutné přicházet s revolučními myšlenkami. A zdaleka to není pouze otázka peněz. Za daleko důležitější považuji možnost inspirovat se v zemích, které recept na atraktivní fotbalovou zábavu už našli. Proto jsem nesmírně rád, že naše pozvání přijali odborníci ze zemí, kde je fotbal společenskou událostí a zároveň to nejsou země, které považujeme, buď díky jejich fotbalové tradicí nebo ekonomické síle, za nedostižné.“ dodal šéf Gambrinus ligy.
Během dvoudenního programu vystoupili se svými projekty jak odborníci z oblasti marketingu, tak i některé samotné kluby. Právě předávání informací a vzájemná spolupráce byly hlavními důvody pro pořádání historicky prvního Workshopu Ligové fotbalové asociace.
„V našem prostředí byl workshop mezi kluby prvním krokem ke zlepšení práce s fanoušky. Předávání informací a společná diskuse je správnou věcí. I tady v Česku,“ prozradil Kristian Gotsch, CRM manažer Eredivisie – tedy řízení vztahu se „zákazníky“.
„Český ligový fotbal má za sebou velké úspěchy i na evropské scéně. Jsem rád, že se mohu podělit o věci, které jsme úspěšně praktikovali na našich fanoušcích v Bruselu,“ dodal marketingový ředitel Anderlechtu Brusel Bert van der Auwera.
Úterního i středečního programu se tak zúčastnili zástupci Sparty, Slavie, plzeňské Viktorie, ale i dalších klubů Gambrinus ligy a Fotbalové národní ligy. FC Vysočina na velice přínosném a poučném setkání reprezentoval marketingový manažer Miroslav Fuks.
U17: Domácí prohra se Zbrojovkou
Ani jihlavský mladší dorost nedokázal vyzrát v moravském derby na brněnskou Zbrojovku a prohrál 0:3 (0:2). Vysočina si ale i přes tento výsledek drží 13. příčku v tabulce a v příštím kole zavítá na půdu Slavie Praha. Celý článek
- David Oulehla: Naše výhra byla naprosto zasloužená (21.04.2024)
- Vysočina se dočkala zasloužené a tolik potřebné výhry (21.04.2024)
- U19: Porážka se Zbrojovkou (21.04.2024)
- Podpořte FC Vysočina v neděli v důležitém utkání proti Spartě B! (18.04.2024)
- 2018:
- Jak to vidí ředitel?
- Magazín FCV: před Mladou Boleslaví
- První poločas nasměroval U16 k vítězství
- Neproměněné šance znamenaly prohru
- Vyrovnané utkání s nakonec jednoznačným výsledkem
- Cenná výhra se silnými Vítkovicemi
- 2017:
- Urbánek: Nenapadlo mne, že FC Vysočina bude bojovat o udržení
- U17: Baník v Jihlavě dosáhl na výhru
- U16: Po bojovném výkonu přišla prohra proti Ostravě
- 2015:
- Vysočina si s přehledem poradila s ostravským Baníkem
- Luděk Klusáček: Utkání rozhodla první půlhodina zápasu
- 2014:
- Prodloužíme sérii neporazitelnosti i v Jablonci?
- FC Vysočina podporuje preventivní kampaň „Ruce na prsa“
- U16: Cenná a výrazná výhra z Hlučína
- 2012:
- S Fanklubem do Karviné
Vytisknout