12.03.2011, Zdeněk Novotný

Závěry marketingového průzkumu zaměřeného na FC Vysočina

Závěry marketingového průzkumu zaměřeného na FC VysočinaV zimní přestávce aktuálního ročníku II. ligy ČMFS proběhl na jihlavských středních školách a mezi studenty vysokých škol žijících na Jihlavsku či studujících vysokou školu v Jihlavě marketingový průzkum zaměřený na fotbalový klub FC Vysočina Jihlava, jehož výsledky jsou primárně podklady pro bakalářskou práci iniciátora průzkumu Zdeňka Novotného. Dotazníkového průzkumu, jenž paralelně probíhal dvěma metodami – online průzkumem a reálným dotazováním, se zúčastnilo 1 234 respondentů! Přičemž soubor online respondentů tvořilo 210 lidí, a reálně dotazovaných 1 024 respondentů.

 

Z celkového počtu 1 234 respondentů se na průzkumu podílelo 744 mužů (60%), 485 žen (39%) a 5 dotazovaných své pohlaví nedefinovalo. Co se týče stupně aktuálního studia se výzkumu zúčastnilo 975 studentů středních škol, 194 vysokoškolských studentů a 65 respondentů nezvolilo ani jednu z předchozích dvou variant.

Jedny z řady dílčích výsledků průzkumu prokázaly, že 454 (37%) dotazovaných navštěvuje domácí zápasy FC Vysočina Jihlava.

Na otázku „Co Vám vadí (vadilo by) při fotbalových utkáních“ dotazovaní odpovídali ohodnocením jednotlivých faktorů ve škále 1 - 5, přičemž 1 = nevadí, 5 = velice vadí! „Sprosté nadávání“ obdrželo průměrnou hodnotu 2,61. „Hrozba nebezpečí úrazu na stadionu“ dostala průměrné ohodnocení 3,09. „Nedostatečný komfort pro diváka“ 3,06. „Užívání pyrotechniky“ 3.33. Mezi faktory, které nejvíce inklinovaly k hodnotě 1 (nevadí) patřily „Hluk“ s hodnocením 1,97 a „Páteční termín utkání“, který byl ohodnocen pozitivní průměrnou známkou 1,98.

V další části dotazníku hodnotili účastníci průzkumu uvedené faktory známkováním, jak jsme na něj zvyklí ze školy. 1 = výborný, 5 = nedostatečný, NP = Neumím posoudit. Nejnižší průměrnou známku 2,19 (chvalitebný) obdržela „Cena vstupenky“. Průměrnou známkou 2,31 ohodnotili respondenti „Zvýhodnění fanoušků FCV“. Známku 2,45 přiřkli dotazovaní „Komunikaci FCV s fanoušky“, průměrnou známkou 2,52 byla ohodnocena „Atmosféra domácích utkání FCV“. Hodnotou 2,64 pak „Atraktivita výkonů FCV“ a na závěr si průměrnou známku 2,89 vysloužila „Aktuální reklamní kampaň FCV“.

Na závěrečnou otázku „Motivovala by Vás zvýhodněná cena k návštěvám zápasů FC Vysočina Jihlava?“ odpovědělo 506 (41%) respondentů „ano“.

Z  průzkumu vyplývá, že FC Vysočina Jihlava má v osobách studentů vysokých a středních škol relativně vysokou potenciální fanouškovskou základnu. Výsledná ohodnocení výše zmíněných faktorů poukazují na realitu, že celkové výsledky mají tendenci blížit se průměrným hodnotám. Lze však vyčíst negativní vychýlení u nedostatečného komfortu na stadionu, hrozby nebezpečí úrazu na stadionu a zejména pak u užívání pyrotechniky. Naopak pozitivně účastníci průzkumu hodnotí cenu vstupenky či páteční termín domácích utkání FC Vysočina Jihlava.

Touto cestou bychom také rádi poděkovali všem respondentům, kteří se na průzkumu podíleli. Konkrétně pak zástupcům Gymnázia Jihlava, Obchodní akademie, Střední průmyslové školy Jihlava, Střední školy stavební Jihlava, Střední školy technické Jihlava, Střední uměleckoprůmyslové školy Jihlava a Školy ekonomiky a cestovního ruchu.

 
Aktuálně

Pavel Mazánek: Proti Prostějovu nastoupíme s vírou ve vlastní schopnosti

S větším klidem a se zvýšeným sebevědomím míří fotbalisté FC Vysočina k další velice důležité bitvě v rámci FORTUNA:NÁRODNÍ LIGY. V sobotu 27. dubna se od 10:30 hodin představí na trávníku o záchranu bojujícího Prostějova. Tým exjihlavského trenéra Radima Kučery k domácím utkáním nastupuje v azylu 1.HFK Olomouc. Celý článek

 
Servis
V tento den před lety
 
Klub •  Hráči •  Zápasy •  Mládež •  Multimedia •  Fanoušci •  Historie

© 2006-2024 FC Vysočina Jihlava & eSports.cz, s.r.o.  |  RSS
Veškerý obsah stránek chráněn podle autorského zákona a jeho přejímaní bez výslovného souhlasu redakce je zakázáno. Povolena je citace částí materiálů zde zveřejněných s uvedením zdroje www,fcvysocina.cz.
Nastavení cookies

 
 
 
 

Akcionáři klubu

Hlavní partneři klubu

Významní partneři klubu

Partneři klubu

Mediální partneři klubu