01.01.2008, Kubík & Palán & Fuks

Ze stěhovacího vozu do kabin

I po spartakiádě se na stadionu pracovalo dál. Bylo třeba vyštětovat oblouky běžecké dráhy, uložit obrubníky, zbudovat prostory pro skokany a vrhače a udělat další práce. Hlavně se ale intenzivně pracovalo na přípravě další etapy výstavby, spočívající ve stavbě provozní budovy s kabinami a umývárnami pro sportovce, s klubovnou a bytem pro správce v horním podlaží, v suterénu pak s prostory pro kotelnu, sklady, prádelnu a zčásti i s místnostmi pro ubytování.

 
Zatím totiž museli fotbalisté vzít za vděk provizoriem v podobě starého vyřazeného stěhovacího vozu. K povolení výstavby došlo v polovině září 1956 s tím, že výstavbou této budovy skončí budování celého areálu v rámci akce T. Stavělo se opět brigádnicky a už 13. září proběhlo kolaudační řízení s tím, že do května 19589 bude hotová i fasáda. Fotbalisté tak získali komfort, o jakém se do té doby nikomu ani nesnilo.
Zbytek roku 1959 a celý rok 1960 si pak vyžádalo pořízení vstupní brány s pokladnami, stavba WC pro veřejnost a hřiště na odbíjenou.Jaksi mimo plány fotbalistů vyrostl iniciativou výboru TJ Spartak v sousedství provozní budovy nový objekt. S jeho budování se - samozřejmě opět většinou brigádnicky - začalo na jaře 1963 - a o tři roky později již stála budova ubytovny s 68 lůžky a s řadou prostorů v jejím suterénu - garáže, sklady, nové kotelny...
Co dělat bylo i v dalších letech. Třeba na řádném oplocení stadionu a dalších vylepšeních. Posléze se začalo s výkupem soukromých zahrádek v západní části areálu podél ulice E. Rošického, kde již v roce 1970 začala výstavba tréninkového fotbalového hřiště přeložkou kanalizace a položením drenáží, čemuž ovšem předcházelo vyrovnání dost svažitého terénu. Po navážce škváry a konečné úpravě povrchu začali fotbalisté užívat toto rozměrově daleko menší hřiště, což umožnilo zahájit rekonstrukci hlavního hřiště, atletické dráhy a ostatních atletických sektorů.První etapu zamýšlené rekonstrukce obsahovalo zatravnění hřiště a vybudování běžecké šestidráhy namísto dosavadní čtyřdráhy. Bylo proto nutné plochu hřiště posunout o několik metrů blíž k hledišti, položit úplně novou kanalizaci a potrubí rozvodu vody kolem celého hřiště. Poté na hřiště navézt asi 2500 metrů krychlových ornice, řádně a velmi přesně celou plochu urovnat, současně s tím zaset trávu a pak ji pečlivě ošetřovat. Na běžeckou šestidráhu bylo pak zapotřebí asi 400 metrů krychlových kvalitní škváry a cihlářskou hlínu. Současně probíhalo oplocování celého areálu pevným plotem z ocelových trubek a betonovou podezdívkou a výstavba malého hřiště na odbíjenou či košíkovou v prostoru pod tréninkovým hřištěm. Jeho povrch pak v pozdější době značně zlepšilo navezení a rozprostření desítek kubických metrů písku, protože škvára se ukázala jako nejméně vhodná a přinášela řadu potíží.
Konec této I. etapy rekonstrukce pak znamenalo přátelské fotbalové utkání a tehdy velice populárním prvoligovým mužstvem TJ Bohemians ČKD Praha 11. srpna 1974, na které se přišlo podívat do té doby nevídaných 1800 diváků. Spartakovci tehdy sice po bezbrankovém poločase nakonec 0:3 prohráli, ale tato porážka od prvoligového mužstva byla přijatelná a nic neubrala na všeobecné radosti z toho, že už je zde krásná zelená tráva. Konečně!
Díky tomu, že všechny práce na rekonstrukci hrací plochy a atletických sektorů se podařilo udělat oproti plánu o rok dříve, umožnilo urychlit zahájení další etapy, spočívající ve výstavbě kryté tribuny se současnou rekonstrukcí dosavadních málo strmých ochozů. Už ve druhé polovině roku 1974 byly vybetonovány čtyři nejdolejší stupně nových ochozů, na jaře 1975 pak následovala betonáž patek ocelové konstrukce tribuny a dalších stupňů. Hned nato došlo k montáži konstrukce tribuny, která je 80 metrů dlouhá, má 640 míst k sezení a téměř 2000 míst k stání. Po rekordně krátké době výstavby - pouhých 14 měsíců - bylo celé dílo odevzdáno do užívání u příležitosti okresní spartakiády dnem 7. června 1975. Poznamenejme, že za opětného vynaložení brigádnické práce a účinné pomoci patronátních závodů Motorpal, Kovolit a Jihlavan, jakož i učňovských středisek n. p. Průmyslové a Pozemní stavby.V dalších letech se toho již na vzhledu a zařízení stadionu tolik nezměnilo. Přibylo například ještě osvětlení tréninkového hřiště halogenovými reflektory, světelný ukazatel hrací doby a skóre, rozšíření tréninkového hřiště o několik metrů ap. Další změny přišly až v 21. století.
 
Aktuálně

Představujeme partnery: Technické obory a fotbal jdou dohromady aneb prezentace LINDE a EMRO

Doposud jsme prezentovali vždy pouze jediného partnera. Tentokrát jsme se rozhodli prezentaci spojit a představit hned dvojici podporovatelů FC Vysočina. Oba jsou z technické oblasti. Společnost Linde se specializuje na plyn, Emro pro změnu na elektřinu. Shodně však pomáhají v rozvoji i fotbalové Vysočině. Celý článek

 
Servis
V tento den před lety
 
Klub •  Hráči •  Zápasy •  Mládež •  Multimedia •  Fanoušci •  Historie

© 2006-2024 FC Vysočina Jihlava & eSports.cz, s.r.o.  |  RSS
Veškerý obsah stránek chráněn podle autorského zákona a jeho přejímaní bez výslovného souhlasu redakce je zakázáno. Povolena je citace částí materiálů zde zveřejněných s uvedením zdroje www,fcvysocina.cz.
Nastavení cookies

 
 
×
Dnes v 18:00
FC Vysočina Jihlava
FK Dukla Praha
 
 

Akcionáři klubu

Hlavní partneři klubu

Významní partneři klubu

Partneři klubu

Mediální partneři klubu